Sunday, March 7, 2010

No more animals!!!!

Safari. Safari? Safari!!! Umbes sellisd tunded valdasid mind, kui pidime safarile minema. Midagi, millest koik ra"a"givad, mis kolab suursuguselt (ja koloniaalselt), mis peaks olema tore, aga igasugune tapsem ettekujutus puudus. Ainult nii palju oli teada, et andsin suurema osa oma rahast mingile mehele, mingis kontoris, kes kirjutas selle raha vastu mulle ruudulisele A5 kirjapaberiplokist rebitud poolele lehele a' la: mina see ja see olen votnud sellelt ja sellelt nii palju raha sellise asja eest nagu soit, o"o"bimine, toitlustamine, pargitasud. Koik. Igatahes neli pa"eva ei pea enam millelegi motlema. Onneks tuli hommikul ikka dziip ja"rgi ja na"gi ta"itsa pa"ris va"lja :).

Mis siis on safari? Soidad mo"o"da rahvuspargi (antud juhul siis Serengeti ja Ngorongoro pargi) tolmuseid, pinnakattega teid, mis on osaliselt vihmade tottu pea la"bimatud e pa'ris dziip kulub marjaks a"ra. Yhesonaga soidad, katus on autol pealt a"ra voetud (ta"psemalt ylesse tostetud, sest muidu kypsetaks pa"ike su kiiresti a"ra) ja vaatad, kas na"ed jalutavaid loomi. Binokkel on ka abiks. Kui na"d, ja"a"b auto seisma ja saad neid rahus vaadata. Ja nii terve pa"eva. Antud juhul siis neli pa"eva ja"rjest. Muudkui soidad ja vaatad, soidad ja vaatad.

Muidugi pakutakse ka lounat ja ohtuso"o"ki, mida valmistab sulle sinu poolt kaasa voetud kokk. See kolab tegelikult suursugusemalt kui on. Syya valmistatakse campingutes, kus o"o"bitakse (telkides). Syya tehakse lahtise tule peal, ilma elektri abita. Miks on see elekter oluline? Ohtuti pakuti pyreesuppi!!!! Ja oli ta'iesti pyree. Iga kord eri nime ja maitsega, kuid sama va"ljana"gemisega pyreesupp. Ega seda va"ljana"gemist tegelikult va"ga kirjeldada saagi, sest so"o"mine toimus petrooliumlambi valgusel ta'histaeva all :). Lisaks supile pakuti ohtuks ka praadi ning magustoitu. Louna ajal sai ka praadi. Praeks on seda toidu muidugi palju nimetada. Peamiselt voib o"elda, et see oli so"o"dav ja taimne :). Kana pakuti ka kahel korral. See osteti enne safari algust turult. Oli teine veel sulgedega ja puha!!!

Aga safarist endast. Ega ausalt o"eldes va"ga midagi lisada ei oskagi. Ehk voib yles loetleda loomad, keda na"gin. Ja"tan kohe korvale enamik kabjalisi, sest need ei ole eriti olulised. olulisematest aga sai na"htud: kalekirjakuid, elevante, leoparde, gepardeid, lovisid, hya"a"ne, krokodille, joehobuseid, knuusid, sebrasid, ninasarvikuid, pyhvleid, sigasid. sai neid na"ha nii la"hemalt kui ka kaugemalt. Eriti avaldas muljet sebrade ja knuude migratsioon. Nad nimelt liiguvad seal serengetis aasta la"bi yhest kohast teise ning mingitel hetkedel kogunevad suurtesse karjadesse. Suurte all pean ma silmas kymmneid tuhandeid yhes karjas. Nii kaugele kui silm ulatub on tasandik kaetud loomadega!!! See oli voimas. Knuud panid veel show pysti ning tormasid suure karjana rivis meie auto eest la"bi. Maa ikka va"rises kui la"ksid. Rivikorras. Kusjuures tasandike kohta ei saa ytlemata ja"tta, et need on sona otseses mottes tasased nii kaugele kui silm na"eb. See on TOHUTU suur lage va"li . Nyyd lisage sinna veel kymned tuhanded loomad eri karjades. See ta"hendab, et kogu avarus on kaetud loomadega :)

Ahvidest ka natukene. Neid on siin palju. Alguses tunduvad nii armsad ja naljakad. Kaasaarvatud ka paavianid. Tegelikult on nad ikka yhed rotid. Lihtsalt ronivad puude otsas. Ylbed on nad ka. Istusime autos ja me kokk la"ks mingeid asju majast a"ra tooma ning ja"ttis korraks auto ukse lahti. Armatuuri peal olid kaks banaani ja kott saia. See oli ainult hetk, kuid paavianiema koos pojaga seljas maandus auto kapotil, viskas ennast auto esiistmele, haaras kaks banaani ning saiakoti ning la"inud ta oligi. Mitte, et mul oleks kahju nendest asjadest, aga ma ei kiida sellist ka"itumist heaks :)

Natukene ka laagriromantikat. Esimesel ohtul kui soime, markasime oma telgis valgust. Samas ei pidanud seal kedagi olema. Tottasime kohale ja leidsime meie auojuht-giidi peadpidi telgist ukse tombelukku parandamas. Ise veel kurjustas, et miks ja"tame ukse lahti, sest black mambad pidid armastama telki ronida :). No mis me teha saime, kui uks ei la"inud kinni. Peale seda oli ikka kole telki ronida, sest a"kki ongi kuskil madu. Noja petrooliumilambi pidime ka telgi ette o"o"sel polema ja"tma, et lovisid peletada :). Aga see koik on ikka suhteliselt nork vorreldes viimase o"o"ga campingus. Nimelt telkisime ametlikul telkimisplatsil, kraatri serval, vaatega suure kraatri sisemusele, kuhu pidime ja"rgmisel pa"eval minema "jahile". Seal oli ilus sile muru ja viskasime veel nalja, et kyllap nad kasutavad mingeid loomi muru trimmimiseks. Ega va"ga ei eksinudki!!. Ohtul kui tahtsime telki pugeda, jalutasid telkide (telke oli seal oma 15 tk) vahel ringi... pyhvlid ning na"risid rohtu!!! Pealtna"ha rahulikult, kuid pyssiga valvur ytles, et pidid olema a"kilise loomuga kurja loomad. Soovitas meil neist eemale hoida. Mitte, et ta oleks neid a"ra ajanud. Ikka meid ajas :). Sai lopuks telki hiilitud (nad ju liiguvad) ning pikali visatud. Magama sai ja"a"dud soomlaste poolt lokke a"a"rest kostva laulu "Autiotalo" saatel :).

Ponevaks la"ks asi ca sydao"o"l. A'rkasin selle peale, et kuulsin a"hvardavalt la"hedalt rohu krompsutamist ning heli la"henes. Mingil hetkel ilmus telgi seinale sarvede vari ja lopuks kogu pea ise ka. Ma olen kindel, et ta soi teisepool seina otse mu pea juures :). Ja teised olid telg sisuliselt ymber piiranud. Krompsumist kostus igalt poolt. Onneks see eemaldus. Samas paiskus midagi vastu telgiseina. Ja veelkord. Ro"hitsemine na"itas a"ra, et tegemist on seaga. Natukene sonkis midagi ja la"ks edasi. Tundus, et lopuks saab uinuda. A'kki rabas keegi telgi servast kinni ja hakkas seda ta"ie jouga rebima, nii et telk va"rises ning tostis telgi serva ylesse. Telgi pohi rebenes ka"rinal ja yks meie kilekottidest, kus oli toit sees, kadus tekkinud augu kaudu. Telgi seina tagant hakkas aga kostuma ilmeksimatut la"tsutamist ja ro"hitsemist. See SIGA oli tulnud meie mango peale. La"tsutas natukene aega, siis surus ka"rsa uuesti sisse ja vottis ka teise poole mangost. Lopetanud ka sellega, nuuskis korra telgist sisse ning lahkus. Ja"ttes maha suure augu telgis ja kohedust tundvad mzungud :). Kuulsin veel yhte soomlast hoikavat, et nii suurt siga pole ta varem na"ind. Minu kysimuse peale, et kui suur see siis oli vastas ta: no nii turjakorgusega vo"o"ni. Ega peale seda pa"ris rahulikult enam magada saanudki. Kummaline kui suurt kindlust oli varem andnud tegelikult nii ohuke ja kergesti purunev telgisein. Justkui oleks olnud mingi tugeva kiviseina taga.

Va"hemalt oleme elus ja terved ning Arushas. Homsest algab rannapuhkus Zanzibaris. Mulle tundub, et see on ta"iesti va"lja teenitud!!! :)